Železničář / Zahraničí / Alstom získal ve Francii zakázku na vlaky v hodnotě 520 milionů eur
Alstom získal ve Francii zakázku na vlaky v hodnotě 520 milionů eur
30.1.2025
Francouzský státní dopravce SNCF Voyageurs uzavřel se společností Alstom smlouvu na dodání dalších 35 příměstských elektrických jednotek RER NG pro provoz v Paříži a okolí v hodnotě bezmála 520 milionů eur. Nové dvoupodlažní vlaky jsou stoprocentně financovány regionálním dopravním úřadem Île-de-France Mobility a určeny pro jednu z nejrušnějších aglomerací v Evropě. Vyjedou na linkách RER D a RER E v systému Île-de-France Mobilités spojující centrum Paříže s jejími jižními a východními předměstími.
Objednávka je součástí rámcové smlouvy podepsané v roce 2017 mezi SNCF Voyageurs a výrobcem kolejových vozidel firmou Alstom, kdy si dopravce závazně objednal 71 vlaků. Loni přidal dalších 60 a nyní pětatřicet. Dosud tak bylo nasmlouváno celkem 166 těchto jednotek, z toho 130 pro linku RER E a 36 pro RER D. První z nich se v provozu objevily v listopadu 2023 na spojích RER E. Další pak byly nasazeny v závěru uplynulého roku. Rámcová smlouva umožňuje objednávku až 255 jednotek. Ty vychází z konceptu příměstských vozidel, konkrétně ze souprav Regio 2N od Bombardieru a X’trapolis od Alstomu. Výhodou je jejich výraznější zrychlení i zpomalování než u předchozí generace díky osmi hnacím podvozkům. Vyrobeny budou dvě varianty – šestivozová o délce 112 metrů a sedmivozová se 130 metry. Kratší verze má kapacitu 1 563 cestujících, z toho 501 míst k sezení, delší 604 míst. Jsou plně nízkopodlažní a navrženy tak, aby přepravily co nejvíce cestujících a zároveň se maximálně urychlil jejich nástup a výstup. To umožní dva metry široké dveře. V každém z koncových vozů jsou také plošiny usnadňující přístup cestujícím na invalidním vozíku. Maximální rychlost je 140 km/h. Součástí výbavy je technologie pro automatické řízení vlaku, USB zásuvky, LED osvětlení a informační systém. Montovány jsou v závodech Alstomu ve Valenciennes a Crespinu s přispěním devíti dalších filiálek ve Francii a závodu v České Lípě, kde se vyrábí hrubé stavby vložených vozů.
Další články této rubriky
ZSSK předvedla nové lokomotivy Vectron, které nahradí Gorily
25.1.2025 - Železniční společnost Slovensko (ZSSK) představila před koncem roku nové lokomotivy Siemens Vectron. Nahradí starší lokomotivy typu 350 přezdívané Gorily. Do konce roku 2026 dopravce do provozu postupně nasadí patnáct těchto strojů.… »
Na švýcarské úzkokolejky míří nové stroje od Stadler Rail
15.1.2025 - Největší soukromá železniční společnost ve Švýcarsku, Rhétská dráha (RhB), společně s dalším dopravcem Matterhorn Gotthardská dráha (MGB) podepsaly smlouvu s výrobcem kolejových vozidel Stadler Rail na výrobu a dodávku 11… »
DB nenašla zájemce o dodání vlaků ICE nové generace
3.1.2025 - Soutěž na vysokorychlostní vlaky nové generace ICE, kterou loni v prosinci vypsaly Deutsche Bahn, skončila nezdarem. Do výběrového řízení na vývoj a dodávku 95 vlaků ICE 5 se totiž nikdo nepřihlásil. Německý státní dopravce proto… »